“Korona döneminde seyahat edilir mi, yola çıkılır mı” derken Haziran sonunda seyahat yasakları kalkıp ilk yoğunluk azalınca ben de memlekete gitmek üzere yola çıktım. Memleketim Burdur’a giderken yol üstünde Kütahya ve Uşak’ta gezilecek yerlere uğradım. Korona dönemindeki ilk seyahatim olan Kütahya, Uşak, Burdur gezi rotası detayları, nerelere gittik, neler yaptık bu yazıda sizi bekliyor. İstanbul veya Ankara gibi yönlerden gelip Antalya, Muğla yönüne gidiyorsanız rotanıza bu yazıda bahsettiğim yerlerin tamamını veya bir kısmını ekleyebilirsiniz.

Korona Döneminde İlk Seyahat: Kütahya, Uşak, Burdur Gezi Rotası

Kütahya, Uşak, Burdur Gezi Rotası

İstanbul’dan yola çıkıp ailemin yaşadığı yer olan Burdur’un Karamanlı ilçesine ulaştığımız ve orayı merkez üs alarak gezdiğimiz yerleri gün gün aşağıda göreceksiniz. Yazı içinde bahsi geçen yerlerle ilgili daha detaylı bilgi almak için ilgili günlerin başında yer alan bağlantılara tıklayabilirsiniz. Kütahya, Uşak, Burdur gezi rotamızı aşağıdaki haritadan görebilir, detaylara ulaşmak için şu bağlantıya veya aşağıdaki haritaya tıklayabilirsiniz.

Korona döneminde seyahat ederken dikkat edilmesi gerekenler yazıma da mutlaka göz atın.

Kütahya, Uşak, Burdur Gezi Rotası Birinci Gün

İstanbul > Oylat Mağarası > Topuk Yaylası > Aizanoi Antik Kenti > Murat Dağı

İstanbul’dan sabah erken saatte yola çıktık. İlk durağımız plansız bir şekilde Bursa’nın İnegöl ilçesinde yer alan Oylat Mağarası oldu. Siz Oylat tarafına gelirseniz kaplıcaları ve Oylat Şelalesi’ni de gezi rotanıza ekleyebilirsiniz. Oylat Mağarası’ndan sonra yol üstünde bir köftecide mola verdik. Köftecide bizden başka hiç kimse olmaması nedeniyle içimiz biraz rahat etti.

Oylat Mağarası

Oylat Mağarası Bursa-Ankara yolu üzerinde, aynı hattan devam ettiğimizde Topuk Yaylası’na ulaştık. Burası küçük bir göl çevresinde piknik masaları atılmış güzel bir mesire yeri. Biz gittiğimizde giriş ücreti veya herhangi bir kontrol yoktu. Tuvaletler kapalı idi, korona döneminde açılmamış olabilir. Sanki tesis varmış da açılmamış gibiydi. Çok fazla piknikçi vardı. Gölün çevresini dolaşabileceğiniz kısa bir yürüyüş rotası var.

Topuk Yaylası

İlk gün rotamızın asıl hedefi Kütahya il sınırları içinde yer alan Aizanoi Antik Kenti idi. Aizanoi Antik Kenti, dünyanın en iyi korunmuş Zeus Tapınağı’na ev sahipliği yaptığı için çok özel bir yer. Bu tarafa yolunuz düşerse kesinlikle uğramanızı öneririm.

Aizanoi Antik Kenti

Biz günü kamp yapabilmek için Murat Dağı’nda bitirdik. Ancak sağanak yağmur başlayınca çadırdan vazgeçip bungalovlarda kaldık. Bungalovlara dair detayları Aizanoi Antik Kenti yazımda bulabilirsiniz.

Kütahya, Uşak, Burdur Gezi Rotası İkinci Gün

Murat Dağı > Blaundus Antik Kenti > Ulubey Kanyonu > Clandras Köprüsü > Karamanlı

Murat Dağı’ndan sonra rotamızı Uşak’a çevirdik. İlk durağımız İngiltere’deki Stonehenge’e benzerliği ile dikkat çeke Blaundus Antik Kenti idi. Antik kente giriş ücreti yok, biraz bakımsız. Umarım önümüzdeki yıllarda restorasyon ve bakım çalışmaları yapılır.

Blaundus Antik Kenti

Blaundus Antik Kenti’nden sadece 20 kilometre mesafede Ulubey Kanyonu yer alıyor. Kanyon dünyanın ikinci büyük kanyonu olarak lanse edilse de ben bu bilgiyi hiçbir yerden doğrulayamadım. Kanyonda izleme terasları ve yürüyüş rotaları bulunuyor.

Ulubey Kanyonu

Ulubey Kanyonu izleme teraslarının olduğu yerden 30 kilometre mesafede kanyonun kollarından biri olan Banaz Çayı üzerinde yer alan Clandras Köprüsü bulunuyor. Lidya Kral Yolu üzerinde bulunan köprü aslında Pepuza Antik Kenti’ne su taşımak için yapılmış bir su kemeri imiş. Muhteşem güzel bir yapı, çevresinde geniş bir mesire alanı var.

clandras köprüsü
Clandras Köprüsü

Clandras Köprüsü’nden sonra biz rotamızı ailemin oturduğu Karamanlı’ya çevirdik. Siz isterseniz yol üstünde Salda Gölü’ne uğrayabilirsiniz. Biz başka bir gün daha geniş zamanda gideceğimiz için pas geçtik.

Uşak tarafına geldiğinizde Taşyaran Vadisi ve Uşak merkezi de gezi rotanıza ekleyebilirsiniz. Özellikle Uşak Müzesi, Karun Hazineleri’nin sergilendiği yer olarak görülmesi gereken yerlerden biri.

Kütahya, Uşak, Burdur Gezi Rotası Üçüncü Gün

Karamanlı > Kibyra Antik Kenti > Karanlıkdere Kanyonu > Karamanlı

Ailemin evini merkez olarak belirleyip Burdur’da görülecek pek çok yere gittik. İlk gün Karamanlı’ya 40 kilometre mesafede yer alan Kibyra Antik Kenti’ni görmeye gittik. Gladyatörler şehri olarak bilinen antik kent henüz çok yeni turizme açılmış durumda, bu nedenle çok az biliniyor.

Kibyra Antik Kenti

Kibyra Antik Kenti’nden sonraki durağımız benim de ilk kez gittiğim Karanlıkdere Kanyonu oldu. Kanyonun ulaşımı oldukça meşakkatli olsa da görmeye değer çok güzel bir yer. Doğa içinde olmayı sevenler rotalarına ekleyebilir.

Karanlıkdere Kanyonu

Kanyondan çıktığımız yer Fethiye’ye çok yakın, ancak biz korona yüzünden Fethiye’yi es geçip evimize geri dönüyoruz.

Kütahya, Uşak, Burdur Gezi Rotası Dördüncü Gün

Karamanlı > Sagalassos Antik Kenti > Karamanlı

Burdur’a gelip Sagalassos Antik Kenti’ni görmemek olmaz. Pisidya Bölgesi’nin hem dini hem de idari merkezi olmuş bu muhteşem şehir bu tarafa yolu düşen herkesin mutlaka görmesi gereken yerlerin başında geliyor. Ben son yıllarda neredeyse her yıl bir kez gitsem de ilk kez 5-6 yaşlarında gittiğim, benim antik şehirleri sevmemin sebebi olan yer.

Sagalassos Antik Kenti

Sagalassos’a Haziran veya Temmuz aylarında giderseniz Isparta Kuyucak’tan başlayarak Burdur Gölü kıyısından Salda Gölü’ne kadar devam eden Lavanta Yolu’nu da mutlaka rotanıza eklemenizi öneririm, bu yol üzerinde Lisinia Doğal Yaşam Alanı ve Hacılar Höyüğü de mutlaka görülmesi gereken yerlerden.

Lisinia Lavanta Tarlaları

Ayrıca, Burdur merkezine uğrayıp Burdur Gölü ve Arkeoloji Müzesi, Doğa Tarihi Müzesi, Tarihi Burdur Evleri’ni ziyaret edebilirsiniz.

Burdur’da gezilecek yerlerle ilgili önerilerim için Burdur gezi rehberi yazıma bir göz atın.

Kütahya, Uşak, Burdur Gezi Rotası Beşinci Gün

Karamanlı > Salda Gölü > Karamanlı

Burdur denince artık ilk akla gelen yer olan Salda Gölü tabii ki yine olmazsa olmaz noktalarda biri. Türkiye’nin Maldivleri diye ünlendikten sonra Türkiye’nin akın akın buraya gelmesi ile temizlik ve organizasyon sorunları yaşandıktan sonra bu yıl oldukça iyi durumda gördüm Salda Gölü’nü. Siz yine de hafta içi ve akşamüstü giderseniz daha sakin bulabilirsiniz, hafta sonları hala çok kalabalık oluyormuş.

Salda Gölü

Kütahya, Uşak, Burdur Gezi Rotası Altıncı Gün

Karamanlı > Mürseller Köyü Kültür Evi > Karamanlı

Memlekette vakit geçirmenin en güzel yanı çok az kişinin bildiği yerleri bilip, gezip görmek. Karamanlı’nın bir köyü olan Mürseller Köyü’nde emekli bir öğretmen olan Eşref Yurdasiper önderliğinde oluşturulan Kültür Evi bu seyahatimin sürpriz noktalarından oldu.

Mürseller Köyü Kültür Evi

Mürseller Köyü’ne giderseniz Karataş Gölü ve Karataş Sivrisi gün batımına doğru çok güzel manzaralar veriyor. Aklınızda olsun.

"Çok okuyan mı bilir çok gezen mi?" diyerek yola çıktım, hala cevap arıyorum. Hayallerimin peşinden yolculuklara çıkıyor, deneyimlerimi blogumda, gazete ve dergilerde paylaşıyorum. Gezmeyi, okumayı, yazmayı ve hayal kurmayı seviyorum.