Gezdiğim ülkeler ve şehirler yazısını hazırlamak artık gelenek haline geldi. Bir yandan yılın muhasebesini yaparken bir yandan da bir sonraki yılın hayallerini kurmaya başlıyorum.

Sofya Ekspresi

2017 yılında;

• 23 farklı gezi rotası yapmışım
  • 69 günüm yollarda geçmiş
  • 4 tanesi yeni olmak üzere 6 ülkeye gitmişim
  • tüm bunları yaparken 12,5 gün yıllık izin kullanmışım.
  • 2017 yılı içinde yukarıdakiler dışında 3 gezi planımı da iptal etmek zorunda kaldım. Bunlar iş yoğunluğu nedeniyle Lviv, sağlık sorunları yüzünden Belgrad ve yine iş yoğunluğu nedeniyle Likya Yolu. Bu sağlık meselesi yüzünden neredeyse bütün yazı da evde geçirdim ne yazık ki.

Gezilerimi iptal edince gerçekten çok mutsuz oluyorum. İptal ettiğim seyahatlerim olsa da yılın geri kalanı güzel geçti, uzun zamandır görmek istediğim Etiyopya ve Endonezya gibi yeni ülkeleri görme şansım oldu.

2017’de Gezdiğim Ülkeler ve Şehirler

Şimdi 2017’de nerelere gitmişim beraber bir göz atalım mı?

14-26 Şubat Etiyopya

Etiyopya

Afrika kıtası her zaman ilgimi çekiyor, fırsat ve bütçe buldukça Afrika’yı gezi rotalarıma dahil etmeye çalışıyorum. Afrika kıtasında gördüğüm Fas, Mısır, Güney Afrika, Kenya ve Tanzanya’dan sonra 14-26 Şubat tarihleri arasında tek başıma 12 gün Etiyopya’ya gittim. Bu yılın en önemli seyahatlerinden biriydi benim için. Özellikle Omo Vadisi’ne yaptığım gezi zamanda bir yolculuk gibiydi…

Etiyopya’da gezdiğim yerler;

18-19 Mart İzmir Köyleri

İzmir Köyleri

Hafta sonu gezileri benim en büyük motivasyon kaynağım. 2 gün İzmir çevresinde yaptığımız gezi Ege’den neden bir türlü vazgeçemediğimi tekrar hatırlattı bana. Farklı köyler, güzel koylar, sakin hayat… Ben deniz tatilcisi hiç olmadım bu nedenle Ege’ye yazın kalabalığı yerine diğer mevsimlerde gitmeyi tercih ediyorum.

1-2 Nisan İznik

İznik

İznik gezilecek yerler yazısı blogumda en çok okunan yazılardan biri. İstanbul’a yakınlığı, harika doğası ve oradaki güzel dostları da görmek için her yıl uğrarız İznik’e. Bu yıl uğramamız İznik Kano Festivali zamanına denk getirdik, hem eğlendik hem gezdik tozduk.

23-24 Nisan Birleşik Arap Emirlikleri

Bu güne kadar gidip de hakkında yazmadığım tek yer sanırım Abu Dhabi. Aktarmayı fırsat bilip gece şehri gezmiş ve şehrin en ihtişamlı dini yapısı olan Şeyh Zayed Camii’yi ziyaret etmiştik. Şatafat, gösteriş, ihtişam arayanlar için ilginç olabilir, benim için Abu Dhabi, Doha, Dubai hiç ilgi çekici rotalar değil… Ama kışın soğuklarının yaşandığı bu günlerde içini ısıtmak isteyenler için alternatif olabilir

24 Nisan-7 Mayıs Endonezya

Endonezya

Endonezya balayı için tercihimiz olmuştu. Evet, ben bu yıl evlendim 🙂 Cennet ülke Endonezya’da Java, Bali ve Komodo adalarını gezdik. Java’da tapınak ve yanardağ yürüyüşlerine doyarken Bali adasında Ubud’a aşık olduk, Komodo’da ise hem Komodo ejderlerini gördük hem de dalış yaptık. Endonezya dünyadaki en iyi dalış noktalarına sahip. Balayı sarhoşluğu ile olsa gerek hiç Endonezya yazısı yazmamışım :/ En kısa zamanda telafi edeceğim.

19-21 Mayıs Bursa Çevresi

19 Mayıs tatilini fırsat bilip Cumalıkızık, Gölyazı, Mudanya, Trilye, Yalova gibi Bursa çevresindeki görülecek yerleri ziyaret ettik. Ayrıca Bursa’da yaşayan teyzeme de uğrama şansımız oldu.

27-28 Mayıs Denizli

Denizli eşimin memleketi, hem aile ziyareti hem biraz gezi oldu bizim için. Daha önce gidip görmediğim Buldan’ı bu gezide görme şansı yakaladım.

3-4 Haziran Bolu – Sülüklü Göl Kampı

İlk yaz kampımızı Bolu’da yapalım diyerek yola çıktık. Taraklı ve Göynük’ü de ziyaret ettikten sonra Sülüklü Göl’de bir gece kamp yaptık. Mudurnu Sülüklü Göl Milli Parkı doğayla iç içe olmak için iyi bir seçim.

10-11 Haziran Burdur

Burdur

Burdur da benim memleketim. Aile ziyaretinin yanı sıra Salda Gölüne de bir gün ayırarak memleket gezimizi sonlandırdık.

17-18 Haziran Kapadokya

Kapadokya

Kapadokya öncesi iş için önce Antep ve sonra Kayseri’deydim. Hafta içi Kayseri’de işim bitince hafta sonu Kapadokya’ya geçtim. Kapadokya’ya daha önce çok kez gittiğim için bu kez hedefimiz vadi yürüyüşü yapmaktı, yaptık ve de çok güzel oldu. Kapadokya her mevsim ayrı güzel.

24-27 Haziran Gelibolu

Gelibolu yarımadasında tarih odaklı bir seyahat yaptık. Bayram olması nedeniyle çok kalabalık olsa da Çanakkale çevresi ve şehitlikler mutlaka görülmesi gereken yerler arasında.

22-23 Temmuz Gökçetepe

Bolu ile başlayan yaz kamplarımız favori kamp yerimiz olan Gökçetepe ile devam etti. Saros Körfezinin en sevdiğimiz yerlerden biri burası. Orman içinde doğa ile içiçe bir kamp alanı, eski yıllara göre çok kalabalık olsa da hala güzel.

6 Ağustos Polonezköy

İstanbul’a yakın ve bir o kadar da uzak Polonezköy’e gitmeyi severim. Bir hafta sonu kahvaltı ve yürüyüş için yine oradaydım.

26-28 Ağustos Didim

Bu yıl Kurban Bayramı tatilinde 10 güne 3 ayrı rota sığdırdım. Bunlardan ilki Didim idi.

29-30 Ağustos Burdur

Didim’den Burdur’a geçtim.

1-5 Eylül Norveç

Norveç

Burdur’dan İstanbul’a dönüp, oradan da Norveç’e uçtum. Doğa yürüyüşü yapmak için gittiğimiz Norveç’te kamp yaparak ve bol bol doğada vakit geçirerek harika bir tatil yaptık. Norveç gezi rotamızı  buraya bırakıyorum.

30 Eylül-1 Ekim Didim

Didim’e bu kez antik kentleri gezmek için gittik çünkü sıcakta gezmek oldukça eziyetli. Antik kent gezimize taş evleriyle gönlümüzü çalan Doğanbey Köyünü de ekledik. Didim gezilecek yerler notlarım şurada.

8 Ekim Fener Balat

İstanbul’da kaldığımız zamanlarda İstanbul’u keşfetmeyi seviyoruz. Bu gün de o keşif günlerinden biriydi. İstanbul’un popüleritesi her geçen gün artan semtleri Fener Balat görmeye değer.

12-15 Ekim Antalya

Biraz iş biraz eğlence için 4 günüm Antalya Belek’te geçti.

4-5 Kasım Hatay

Bu yılın lezzet gezisi Hatay’a oldu. Türkiye’nin bence lezzet birincisi ödülü Hatay ilinin olmalı.

2-3 Aralık Malta

Hafta sonu yurt içi gezilerini anladık ama yurt dışı nereden çıktı dediğinizi duyar gibiyim. Bu yıl Norveç’e gitmek için şengen vizesi aldım ve vizemin hakkını sonuna kadar vermek için daha önce görmediğim şengen ülkeleri listemde. Malta adası da görmek istediğim yerlerden biriydi, dolu dolu bir hafta sonu gezisiydi.

16-17 Aralık Bulgaristan – Sofya

Trenle komşuya kadar gidip geldik ve yılın son gezisini Bulgaristan’a yapmış olduk. Sofya hafta sonu gezmek için ideal bir şehir. Ama Bulgaristan’da görülecek bir çok yer var, onları görmeye ayrıca gideceğiz.

Ben bir yıla hafta sonları, bayramlar, yıllık izinler derken sığdırabileceğim kadar çok seyahat sığdırmaya çalıştım. Darısı seyahat etmek isteyen herkesin başına…

Bugüne kadar gezdiğim ülkeler ve önceki yıllardaki gezi rotalarım için tıklayın >

Yolda kalın…

"Çok okuyan mı bilir çok gezen mi?" diyerek yola çıktım, hala cevap arıyorum. Hayallerimin peşinden yolculuklara çıkıyor, deneyimlerimi blogumda, gazete ve dergilerde paylaşıyorum. Gezmeyi, okumayı, yazmayı ve hayal kurmayı seviyorum.