Doğada olmayı çok seviyorum, benim için bir nevi antidepresan dağlarda olmak, yeşili izlemek… Bu hafta sonu için de daha önce gitmediğim, sakin sessiz bir kamp yapmak istedim. Çoğu zaman yaptığım gibi sosyal medyadan bir çağrı yaptım. Öneriler arasında daha önce gitmediğim Bolu’nun Mudurnu ilçesi öneriler arasında dikkatimi çekti. Mudurnu’da kamp yapılacak yerler şeklinde google’da bir arama yaptım ve çıkan seçenekler içinden Sülüklü Gölü Milli Parkı aradığım özellikler sağlıyordu.

Mudurnu Sülüklü Göl Milli Parkı Kampı

Yol Üstü Duraklarımız: Taraklı ve Göynük

Cumartesi sabah erkenden evden çıktık. Sülüklü Göl’e giderken yolumuzu birazcık uzatıp İpek Yolu üzerindeki Osmanlı şehirleri Taraklı ve Göynük rotamıza girsin istedik. Sapanca’dan sonra önce güneye sonra doğuya doğru yol alarak İstanbul’dan çıktıktan yaklaşık 2 saat sonra Taraklı’ya ulaştık. Taraklı’yı Şener Şen’in Mümkünlü Köyü reklamlarından hatırlarsınız. Biz Taraklı’ya gittiğimizde tam öğle sıcağı olmuştu, bir de Ramazan zamanı olduğu için etraf pek boştu. Çarşısında hızlıca bir tur atıp şansımıza pazardan da kamp için ihtiyacımız olan meyve, sebze alışverişimizi yaptıktan sonra yolumuza devam ettik.

Göynük Evleri ve Zafer Kulesi

Taraklı’dan 20km sonra da Göynük’te durduk. Burası Türkiye’nin sakin şehirlerinden biri imiş. Osmanlı evleri koruma altında olduğu için eski evler restore edilmiş veya yeni binalar da eskiye uygun inşa edilmiş. Türkiye’de nadir gördüğümüz güzel şehir yerleşimlerinden biri olmuş. Aynı zamanda Fatih Sultan Mehmet’in hocası Akşemsettin’in Türbesi de burada yer alıyor. Bir de şehre yukarıdan bakan bir Zafer Kulesi var. Bu kule Göynük’ün Kurtuluş Şavaşı’ndaki başarılarını sembolezi etmek için yapılmış. Taraklı için aynısını çok söyleyemem ama Göynük görülmeye değer.

Göynük’ten Mudurnu yönüne doğru devam ederken bir de Çubuk Gölü var ama biz Sülüklü Göl’e gideceğimiz için uğramadık, belki bir dahaki sefere.

Sülüklü Göl Milli Parkı

Sülüklü Göl Milli Parkı Yürüyüş Parkuru

Göynük’ten Mudurnu’ya gitmeden Adapazarı yönüne dönüp dağ yollarından yukarıya tırmanmaya başladık. Buradaki önemli nokta Tavşansuyu Köyü’nü bulmanız. Bu köyden sonra 9 km’lik bir stabilize yol ile Sülüklü Göl Milli Parkı’na ulaşılabiliyor. Yolun çok kötü olduğunu söylemişlerdi ama çok kötü değil, belki yağmurlu sezonda gitmek zor olabilir. 9 km’lik yolda yanınızdan dere, çevrenizden çeşit çeşit ağaç eksik olmuyor. Yemyeşil bu yolda ilerlemek bile ayrı bir keyifti benim için.

Sülüklü Göl yürüyüş yolu

Haziran 2017’de gittiğimizi göz önüne alarak bundan sonraki bölümü okumanızı rica edeceğim.

Milli Parklar geçici süre hizmet dışıyız şeklinde bir tabela koymuş. Normalde Milli Park girişinde giriş ücreti, kamp için ücret alan birileri olur. Tuvalet olur, gece bekçisi olur. Şu an hiçbiri yok. Herhangi birşey alabileceğiniz yer de yok, yani tam tedarikli gittiğinizden emin olmanızda fayda var. En yakın 9km aşağıdaki köyde ne bulunur emin değilim ama köyle park arasında birkaç tane alabalık tesisi var.

Göl kenarında kamp ve piknik alanları, piknik masaları var. Oldukça sık şekilde çeşme ve çöp kutuları var. Göl çok büyük değil ve heyelan sonucu oluştuğundan çevresindeki tepeler çok dik, bu yüzden de çok fazla çadır için düz alan yok. Biz Ramazan’da gittiğimiz için kalabalık değildi, muhtemelen bu sayede güzel bir kamp yeri bulduk ve insan sesi duymadan iki gün geçirebildik.

Sülüklü Göl

Tabii ki herşey bu kadar toz pempe değildi. Ne yazık ki gece-gündüz silah atanlar vardı. Dar bir vadicik içinde olduğumuzdan silah sesleri inanılmaz da yankı yapıyordu. Avlanıyorlar mıydı yoksa eğlence olsun diye mi silah sıkıyorlardı bilmiyorum ama biraz sinir bozucu idi tabii. Bir de gölde çılgın bir kurbağa nüfusu vardı ve bol bol vıraklıyorlar, ben doğa seslerini sevdiğim için hiç takılmadım ama sanırım kocamı uyutmadılar bütün gece 🙂

Sülüklü Göl heyelan sonucu 300 yıl önce oluşmuş, gölün içinde hala heyelandan kalan kuru ağaçlar var. Gülün güzelliğine güzellik katıyor. Bizim gittiğimiz zamandan mıdır, ışıktan mıdır bilmiyorum ama harika yansımalarla görsel bir şölen sunuyor. Gölün çevresinde bir patika yol var burada kısa yürüyüşler yapabileceğiniz gibi, göl ile köy arasında çizilmiş yürüyüş rotası var, o rotada da yürüyüş yapabilirsiniz.

Hafta sonu kafa dinlemek, dinlenmek, yeşile doymak istiyorsanız Sülüklü Göl harika bir seçim.

"Çok okuyan mı bilir çok gezen mi?" diyerek yola çıktım, hala cevap arıyorum. Hayallerimin peşinden yolculuklara çıkıyor, deneyimlerimi blogumda, gazete ve dergilerde paylaşıyorum. Gezmeyi, okumayı, yazmayı ve hayal kurmayı seviyorum.