Zaman su gibi aktı gitti ve aylar önce Vietnam’a gitmek için Qatar Havayollarının kampanyasından aldığımız biletlerin zamanı geldi. Vietnam Asya’da en çok görmek istediğim ülkelerden biriydi, bu nedenle bu seyahat beni çok heyecanlandırıyor. Ama süremiz sadece bir hafta bu nedenle görmek istediğim pek çok yeri listemizden çıkarmak zorunda kaldık 🙁

9 Günlük Vietnam Gezi Rotası

Seyahatimizi 3 kişi yapıyoruz; ben, eşim Özgür ve en yakın arkadaşım Aydan. Rotamıza hep birlikte oturup karar verdik.

9 Günlük Vietnam Gezi Rotası – Günlük Plan

Yolculuğumuz Cuma günü İstanbul’dan başlıyor

1. GÜN: Cumartesi  günü öğleden sonra 2 aktarma ile Hanoi’ye ulaşmış olacağız. Uçuş rotamız şöyle olacak: İstanbul > Doha > Bangkok > Hanoi. Hanoi’de sadece bu akşamımız olacak. Burada vakit kaybetmek istemedik. Vakti olanlar buradan pirinç teraslarıyla ünlü Sapa tarafına gidebilirler.

2. GÜN: Pazar günü Hanoi’den Halong Bay’e 1 gece konaklamalı tekne turu içi ayrılıyoruz. Pazar günümüz Unesco korumasındaki Halong Bay’de geçecek.

3. GÜN: Pazartesi günü öğleye kadar Halong Bay turu devam ediyor. Öğleden sonra Hanoi’ye dönüp (Halong-Hanoi arası 4 saat civarı) akşam gece yataklı otobüs ile Hue’ya geçeceğiz.

4. GÜN: Salı sabahı Hue’dayız. Bütün günümüz var buraları gezmek için.

5. GÜN: Çarşamba öğlen saatlerinde Hoi An’a geçeceğiz. Gece Hoi An’dayız.

6. GÜN: Perşembe günü öğleden sonda Danang Havaalınından Ho Chi Ming’e uçuşumuz öğleden sonra. Hoi An-Danang arası uçuş 1 saat gibi bir mesafe.

7. GÜN: Cuma günü Mekong Deltası’nı gezmeyi planlıyoruz. Ho Chi Ming’den günü birlik turlarla.

8. GÜN: Cumartesi sabah Vietnam savaşının izlerini taşıyan Chi Chu Tünellerini göreceğiz. Öğleden sonra ise yeniden geri dönüş yolculuğu başlıyor.

9. GÜN: Pazar günü Ho Chi Ming > Bangkok > Doha > İstanbul rotamızı tamamlamış ve evimize dönmüş olacağız.

Vietnam’da görülecek çok fazla yer var ama dediğim gibi 1 haftaya sığdırabilmek için rotamızdan pek çok şeyi çıkardık. 20 gün Vietnam’ı gezmek için ideal olur gibi.

Yolda kalın.

"Çok okuyan mı bilir çok gezen mi?" diyerek yola çıktım, hala cevap arıyorum. Hayallerimin peşinden yolculuklara çıkıyor, deneyimlerimi blogumda, gazete ve dergilerde paylaşıyorum. Gezmeyi, okumayı, yazmayı ve hayal kurmayı seviyorum.