Floransa

2154

7 gün İtalya, Gün 3: Floransa

Venedik’i arkamızda bırakıp yine trene atlıyoruz. Üç saate yakın sürecek olan tren yolculuğumuz yine üzüm bağlarının arasından geçerek Toskana Bölgesine doğru taşıyor bizi.

Floransa’da trenden indiğimizde yine bir sürü motorsiklet karşılıyor bizi. Tren istasyonu şehir merkezine birkaç dakika yürüme mesafesinde. Otelimiz de hemen o yol üstünde. Eşyalarımızı bırakıp koşa koşa şehri dolaşmaya çıkıyoruz. Floransa karma karışık. Trafik, sokak satıcıları, kalabalık… Bu şehri bir türlü sevemiyorum.

Duomonun olduğu meydana çıkıyoruz. Meydan küçük, duomonun tam fotoğrafını çekmek için uygun açı bile yakalayamıyoruz. Duomonun içi de tam bir hayal kırıklığı. Neredeyse bomboş.

Ara sokaklardan Michelangelo’nun meşhur Davut heykelinin olduğu sörler meydanına çıkıyoruz. Bir de ne görelim, Davut restore ediliyor. Onu göremiyoruz 🙁 Ama Zeus heykeli göz dolduruyor. Meydandaki diğer heykeller gerçekten görülmeye değer. İnsan o heykelleri nasıl yapmışlar bu kadar detaylı diye sormadan edemiyor.

Sörler meydanından Arno nehri kıyısına doğru ilerliyoruz. Uffuzi müzesinin önünden meşhur düşünürlerin, yazarların, ressamların heykelleri arasından geçiyoruz. Hemen karşımıza Ponte Veccio köprüsü çıkıyor. Uzaktan görüntüsü gerçekten güzel. Bu nehirler, denizler olmasa şehirleri ne güzelleştirecekti acaba? Köprünün üstüne çıktığımızda ilginç birşeyle karşılaşıyoruz. Çevresi parmaklıkla çevrili bir heykel var, o parmaklıklarda da bir sürü kilit. Aşıklar aşklarını buraya kitlemişler. Sonra Pisa ve Roma’da da göreceğiz bunları.

kilitler

Köprüyü geçip, az ilerde bir sarayın bahçesinde güneşleniyoruz, hava o kadar güzel ki. Michelangelo tepesine tırmanmaya niyetleniyoruz ama ayaklarımız birkaç günlük yorgunluğun üstüne çıkmak istemiyor.

Arno’yu tekrar geçip Floransa sokaklarında dolaşmaya devam ediyoruz. Mavi ve İstanbul isimli iki döner kebapçının olduğu bir sokaktan geçip kocaman bir pazar yeri olduğunu öğrendiğimiz Marceto San Lorenzo’ya gidiyoruz.

Dinlene dinlene dolaşıyor, Floransa’nın meşhur deri işçiliği örneklerine bakıyoruz. Bakıyor, bakıyor almıyoruz. Ülkemizde daha kalitelisini daha ucuza alma imkanımız var. Akşam yemeği için Floransa’nın meşhur steakini yemeye Duomonun hemen ara sokağında bir sürü restaurantının olduğu sokağa dalıyoruz.

Lezzetli bir yemek, artık yavaş yavaş ağırlık çöküyor. Ertesi gün yine yolculuk devam edecek, otelimize dönüyoruz. Floransa bizi kesmedi, şansımızı Pisa’da kullanacağız.