1 haftalığına kalk İstanbul’dan Meksika’ya git, olacak iş mi? Vallahi olacak iş, biz yapıyoruz. 1 haftalık Meksika gezi planı içinde neler var, hangi şehirleri göreceğiz, hangi aktiviteleri yapacağız, hepsini bu yazıda bulacaksınız, keyifli okumalar.

Meksika gezi planı

Air France’ın Black Friday indirimlerinden 543 USD’ye Paris aktarmalı İstanbul-Mexico City biletlerimizi aylar öncesinden almıştık. Yani gidiş ve dönüşümüz Mexico City’den olacak. Biz de rotamızı buna göre şekillendirdik.

Meksika Gezi Planı

O zaman hazırsanız, 1 haftalık Meksika gezi planımızı anlatmaya başlıyorum!

1.Gün: İstanbul – Merida

Meksika yolculuğumuz Cumartesi sabah 05:00’te İstanbul Atatürk Havaalanı’nda başlıyor. Atatürk Havaalanı’ndan son kez uçuyor olmanın burukluğu ile yola çıkıyoruz.

Paris aktarmalı uçuşumuzda gidişte bekleme süremiz az olduğundan havaalanından çıkmayacağız. Transit uçuşlar konusunda buraya hemen soru geleceğini tahmin ettiğimden Transit uçuşlarda vize ile ilgili yazımın linkini bırakıyorum.

Meksika Türk Vatandaşları’ndan vize istiyor, Meksika vizesi ile ilgili detaylar yazımda.

Batıya doğru gittiğimiz için uçuş süremiz 20 saatten fazla olsa da aynı günün öğleden sonra Mexico City’ye ulaşıyoruz. Biz hemen Yucatan Yarımadası’na devam edeceğiz. Mexico City – Merida uçuşu yaklaşık 2 saat. Hedefimiz Cumartesi akşamı 21:40’ta Merida’ya ulaşmak.

Yucatan yarımadasında hızlı hareket edebilmek için Merida’dan araç kiraladık. Meksika’da araç kiralama deneyimlerimizi dönüşte detaylıca yazacağım.

Meksika’da araç kiralama fiyatlarını görmek için tıklayın.

Merida’da konaklama: Hotel Hacienda Cortes

2. Gün: Uxmal, Kabah, Valladolid

Merida’ya indiğimize bakmayın, ikinci gün hemen yollara düşüyoruz ve Merida’ya yakın olan Uxmal Maya şehri ile Meksika kültür turumuz başlamış oluyor. Merida ile Valladolid arasındaki İzamal şehrini de rotamıza dahil ettik. Hedefimiz günü Valladolid şehrinde bitirmek.

Valladolid, meşhur Maya şehri Chichén Itzá ‘ya yakın olduğundan ara durak olarak Valladolid’i seçtik.

Valladolid Konaklama: Ka’an Guest House

3. Gün: Valladolid, Chichén Itzá, Cenote Ik-kil

Oldukça yoğun bir gün bizi bekliyor olacak. Sabah Valladolid merkezini biraz gezdikten sonra Chichen Itza’yı gezip Meksika’nın meşhur obrukları olan cenoteleri görmeye başlayacağız. Listemize bolca cenote koyduk ama zamanımıza göre hangilerine gideceğimizi belirleyeceğiz, hayırlısı.

Hedefimiz günü Tulum’da sonlandırmak. Er ya da geç Tulum’a ulaşacağız.

4. Gün: Tulum ve Cenote Dalışı

Bugün tam olarak Meksika’ya gelme sebebim olan şeyi yapacağız, Cenote (obruk) dalışı. Tulum yakınlarındaki Dos Ojos Cenote ve El Pit Cenote dalış yapılabilen cenoteler. Hedefimiz ikisine de dalmak.

Tulum’da ayrıca yine Maya kalıntıları var, onları da ziyaret edip vaktimiz kalırsa belki plaja bile gideriz.

Tulum konaklama: Jarro Cafe Tulum Hotel

5. Gün: Playa Del Carmen

Gezimizin ortasına geldik, çok yorulduk diye düşünerek bugün biraz dinlenip plajda uzanmak gibi bir niyetimiz vardı ama Tulum Harabeleri ve plajını görmeden Tulum’dan ayrılmak istemedik. Tulum Harabeleri ve Gran Cenote’de yüzdükten sonra akşam Playa Del Carmen’e ulaşıp ancak şehirde bir tur atıyoruz.

Playa Del Carmen Konaklama: Playa Centro

6. Gün: Merida, Mexico City

Bu gün Merida’dan Mexico City’e döneceğimiz için, günü Merida’yı gezerek geçirmeyi planladık. Merida şehir merkezindeki eski çarşıları, koloniyel sokakları ile keşfetmeye değer. 19:15 uçağı ile Mexico City’e dönüyoruz.

Meksiko Konaklama: Hotel Castropol

7. Gün: Mexico City, Teotihuacan

Mexico City’e döner dönmez önce Teotihuacan’ı görelim dedik. Günü birlik Mexico City’den gidip geleceğiz. Akşam üstü Mexico City’e dönüp şehri keşfetmeye başlarız dedik. Antik şehirde yorulmuş olacağımız için sadece Palacio Bella Artes Müzesi bugünki listemizde.

8. ve 9. Gün: Mexico City

Son 2 gün Mexico City’de müzeleri, parkları bahçeleri keşfetmeye ayırdık. Tam hafta sonuna geleceği için de hareketli olur, eğleniriz diye düşünüyoruz. Zocalo Meydanı, National Palace, Temple Mayor, Chapultepec, Atropoloji Müzesi ve Atatürk Heykeli sekizinci gün rotamızda.

Dokuzuncu gün sabah Frida Kahlo Müzesi, öğleden sonra da Coyacan Pazarı’nı gezip artık dönüş için yola çıkıyoruz.

10. ve 11. Gün: Mexico City – İstanbul

Pazar günü 19:15 uçağı ile dönüş yolculuğumuz başlayacak. Ancak bu defa doğuya doğru gittiğimiz için gelirken kazandığımız gün avantajı bu defa dezavantaj olacak ve İstanbul’a varmamız Salı sabahını bulacak.

Paris aktarma süremiz dönüşte biraz daha uzun, eğer çok yorgun olmazsak Paris’te çıkar dolaşırız diye düşünüyoruz. – ÇIKAMADILAR – Paris’te ne yapılır merak ederseni,Paris gezilecek yerler önerilerime de bakabilirsiniz.

Meksika gezisi, beni en çok heyecanlandıran gezilerimden biri. Rota ile ilgili önerileriniz varsa bu yazıya yorum olarak ekleyebilirsiniz.

Yolda Kalın!

Yeni yazılarımdan haberdar olmak ve daha fazla fotoğraf, video için sosyal medya hesaplarımı takip etmeyi unutmayın!

"Çok okuyan mı bilir çok gezen mi?" diyerek yola çıktım, hala cevap arıyorum. Hayallerimin peşinden yolculuklara çıkıyor, deneyimlerimi blogumda, gazete ve dergilerde paylaşıyorum. Gezmeyi, okumayı, yazmayı ve hayal kurmayı seviyorum.

6 Yorumlar

1. slm, araba kiralam fiyatları 13 usd den ( sizin yazınızda 2019 d fiyatı) şimdi 45 usd günlük ve sigorta hariç yani biz 10 günlük araç için 458 usd gibi bir fiyatla karşılaştık ve firma da MEX , çok kötü yorumlar almışlar.

• Fiyatların değişmiş olması, bütün dünyada fiyatlarda büyük artışlar var. Bir de pandemi döneminde heryer kapalı iken Meksika açık olduğundan talep arttı, talep artınca fiyatların da yükselmesi normaldir.

2. Bu rota ile eminim çok yorulacak, ama müthiş güzel bir gezi yapmış olacaksınız Sevilcim. Dönüşte yazılarını merakla takip ediyor olacağım.

Sanırım bana da bir Meksika gezisi görünüyor. Eminim verdiğin bilgiler çok faydalı olacak.

Sevgiler

3. Epey sIkIsIk bir rota olmus. Cenotelerden Chikin Ha ve Angelita ikilisini, Dos Ojos ve El Pit’e tercih etmenizi tavsiye ederim, dalis tecrubeniz yeterliyse. Tajma Ha da daliscilarin favorileri arasinda fakat benim vaktim olmadi. Playa del Carmen’den Cozumel’e gitmek yerine, bence dalis yapin. Su alti epey canli ki Filipinler’den sonra kesmez burasi beni diyerekten beklentisiz dalmistim. Valladolid’te aksamlari Convent de San Bernardino de Siena duvarinda yansitilan video mapping gosterisini de kacirmayin derim. Mexico City’de Lucha Libre cok eglenceli bir aktivite. Ahh Meksika cok guzel ve ozel bir ulke, yapacak o kadar cok sey var ki. 2 ay gecirdim yetmedi. Umarim siz de sever, tekrar tekrar gitmek icin firsat yaratabilirsiniz. Keyifli seyahatler 🙂