Sultanahmet Çevresinde İstanbul Gezisi

4754

İstanbul’da yaptığım en verimli ve en kalabalık geziyi bugün Sultanahmet çevresinde yaptım. “İstanbul Gezileri” serisinin ilki olan bu gezinin davetini Çok Okuyan Çok Gezenler İstanbul’u Geziyor  yazımda yapmıştım.

Sabah erkenden yola çıkıp önce vapurda bir boğaz havası, sonra da Sultanahmet Meydanında buldum kendimi. Beklediğimin aksine tam 10:30’da hatta daha erken gelen arkadaşlarım oldu. Birbirini tanıyan tanımayan farklı yerlerden, farklı dünyalardan ancak hepsi İstanbul sevdalısı 18 kişi dolu dolu bir gün geçirdik.

Rehberimiz Ahmet Alpat’a tekrar teşekkür ediyorum. Uzun uzun, soğuğa ve bazen bizim dinlememelerimize rağmen, bilgilerini cömertçe paylaştı bizimle.

İstanbul Gezileri-1 Tur Rotası:

• Turumuza Müze kartı olmayan arkadaşlara Ayasofya Müzesi girişinden kart alarak başladık.

• Hemen sonrasında İstanbul’un tarihi ile ilgili kısa bir bilgilendirme aldık.
  • Meydanda önce Alman Çeşmesi sonra da dikilitaşların tarihlerini öğrendik.

• Müze kartlarımızı boşuna almamıştık, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, popüler adıyla Pargalı İbrahim Paşa Sarayı‘na girdik. Sarayda BKG’nin müze kahvesinde bir mola verdik ve sonrasında müzeyi uzun uzun dolaştık. Görülmeye değer pekçok eser ve büyük bir halı-kilim koleksiyonu var müzede. Sarayın çok güzel bir Sultanahmet Camii manzarası olduğunu da söylemeden geçmeyelim.

• Saraydan çıkıp hemen karşıya Sultanahmet Camii‘ye geçtik. Tarihi hakkında detaylıca bilgi de aldık tabii ki 🙂

• Öğle molasını Sultanahmet Köftecisi‘nde yaptık ama önce kredi kartı geçmemesi, sonra da yemeğin üstüne çay servisi olmaması ile bizden eksi puan aldı.
  • Yemeğin üstüne Ayasofya Müzesine girdik, yine önden bilgileri alıp sonra müzeyi gezdik.

• Ayasofya çıkışı saatler artık 16:00’yı gösteriyordu, programımızda olmasına rağmen Arkeoloji Müzesini listemizden çıkardık.
  • Sultanahmet manzarası izlemek için Seven Hills Hotel’in terasında çayımızı içtik, bol bol fotoğraf çektik. Misafirperverlikleri için Adil beye teşekkür ederim.

• Sonrasında biraz daha kan kaybı 🙂 Yemekten sonra gözümüzün kaldığı ama girmediğimiz Edebiyat Vakfı Kıraathanesine gittik. Sonradan oranın Hafız Mustafa grubuna ait olduğunu öğrendim, Eminönü’ndeki yerlerinden çok çok daha büyük ve çok güzel bir mekan olmuş. İçerideki tek Türk grup bizdik. Yabancılar daha çok rağbet ediyor. Burası son durağımız oldu.

18:30 gibi son kişiler de evlerine dağıldı.  İlk izlenimlerimi hemen taze taze paylaşmak istedim.