Topkapı Sarayı ve İstanbul Arkeoloji Müzeleri

1819

22 Ocak Pazar Günü, Ahmet Alpat rehberliğinde II. İstanbul Gezileri adıyla güzel bir tur yaptık. Gezi rotamızda bu kez Topkapı Sarayı ve Arkeoloji Müzesi vardı.

21 kişilik gezi grubumuza ilk geziden tanıdık yüzlerin yanısıra yeni katılımcılar da eklendi. Bol fotoğraflı, bol sohbetli, bolca da üşümeli 2.İstanbul Gezisi sabah 11:00’de başladı, akşam 18:00 civarı dağıldık. Tur sırasındaki paylaşımları #istanbulgezileri etiketi ile Twitter’dan da görebilirsiniz.

İstanbul Gezileri 2 Tur Rotası

• İstanbul Gezileri Buluşması: Turumuz yine Sultanahmet tramvay durağı arkasındaki buluşma noktamızda başladı.
  • III.Ahmet Çeşmesi: Önce Topkapı Sarayı girişi önündeki III. Ahmet Çeşmesi ve İstanbul’daki çeşmeler hakkında genel bilgiler ile gezimize başladık.
  • Ara İrini: Topkapı Sarayı bahçesine girdiğimizde bizi karşılayan ve Roma’nın Hristiyanlığı kabulünden sonra yapılan ilk kilise olan Aya İrini hakkında tarihi bilgileri aldık, burada bir konser dinlememiz gerektiğini notlarımıza ekledik.
  • Cellat Çeşmesi: Saray bahçesinde idamların yapıldığı Cellat çeşmesi ve taşını görüp irkildik.
  • İstanbul Arkeoloji Müzeleri: Arkeoloji Müzesi bir sonraki durağımız oldu. Dünyanın en zengin Arkeoloji müzelerinden biri olan müze, pek çok döneme ve medeniyete ait arkeolojik eserlerle mutlaka görülmesi gereken bir müze. İskender Lahidi, Tapınaklar ve İ.Ö. 500lü yıllardan kalma mumya aklımda yer edenler. Kadeş Anlaşması, İlk aşk şiiri, Hammurabi yasaları gibi çok ilginç detayları da görme fırsatı bulduk.

• Öğle Yemeği:Sultanahmet Köftecisi’nde klasik bir öğle yemeği yedik.
  • Caferağa Medresesi: Yemek üstü kahvelerimizi içmek için Caferağa Medresesinde bir mola verdik.
  • Topkapı Sarayı:Sarayda Divan, Hazine, Köşkler gibi Harem hariç bölümleri gezdik. Oldukça geniş alana yayılmış olan Topkapı Sarayı, ihtişamdan uzak mütevazi bir saray. Sergilenenler arasında Kaşıkçı Elması en dikkat çeken parçayken, saray entrikalarını bizzat o mekanlarda dinlemek de gezinin tadını artırdı.
  • Gezi sonu: Gezimizi Topkapı Sarayı çıkışında bitirdik. Devam etmek isteyenlerle bir çay içip sohbet etmek için Marmara Cafe’ye oturduk.

Üçüncü gezi için şimdiden sabırsızlanıyorum. Belki üçüncü gezinin sonunu güzel bir kebap ziyafeti ile bitiririz kim bilir? 🙂

Bu keyifli gezi için organizasyonda yardımlarını esirgemeyen sevgili Simge Sezer ve tabii ki rehberimiz Ahmet Alpat‘a ve bu soğuk Ocak gününde gezimize katılan herkese teşekkür ederiz.